• Sorteer op:
  • AllES
  • algemeen
  • duurzaam ondernemen

Retailland stapt over naar een duurzaam verdienmodel

Deze tijd vraagt om een positieve blik. Daarom belichten we mooie duurzame initiatieven in retailland. Het bewijs dat positieve impact start bij doen. Met een duwtje in de rug van consumenten en werknemers. Het mooie is dat deze positieve acties aanstekelijk werken, dus wie volgt?

LEES MEER

Aparte rechtsvorm voor sociale ondernemers

Iedereen kan zich in Nederland sociale onderneming noemen en dat is vreemd. Want hoe kun je zo het kaf van het koren scheiden? Andere landen hebben dit al beter ingeregeld. In de UK hanteren ze de rechtsvorm Community Interest Company (CIC) en in de USA kun je een Benefit Corporation worden. Goed nieuws want het kabinet wil voor sociale ondernemers ook een aparte rechtsvorm invoeren, de bvm, maatschappelijke bv.

LEES MEER

Duurzame initiatieven

Loyale klanten. Hoe krijg je die?

Goed doen voor mens en maatschappij leidt ook tot loyalere klanten, blijkt uit het onderzoek ‘Doing Good’ van Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en data-analysebureau MIcompany. Volgens dr. Jenny van Doorn, universitair hoofddocent aan de RUG, komt dit doordat het begrip duurzaamheid positieve reacties uitlokt.LEES MEER

5 kenmerken van sociaal ondernemerschap

Steeds meer bedrijven zien het belang van sociaal ondernemen. In vijf jaar tijd groeide het aantal sociale ondernemingen in Nederland met 80 procent tot circa 5.000 in 2019, blijkt uit de Social Enterprise Monitor 2019. Sociale ondernemingen willen met hun bedrijf bijdragen aan het oplossen LEES MEER