Kompas

We richten ons kompas op het punt waar we naartoe willen groeien. Waar staan we in de markt? Waar liggen de kansen op sociaal, economisch en ecologisch vlak? Hiervoor gebruiken we het B Impact Assessment als werkmodel van B Corp.

Wat is B Corp?
Er zijn nu 2.500+ B Corp bedrijven op de wereld. Denk aan Patagonia, Body Shop, Tony Chocolonely en Moyee Coffee. Vergelijk het met een Fair trade-label voor koffie of het Eko-keurmerk voor biologische producten, maar dan voor bedrijven. B Corp-ondernemingen onderscheiden zich doordat ze naast winst impact maken op het sociale en duurzame vlak, en zijn daarin transparant.

Naast het B Corp model brengen we de SDG’s in kaart die bij jouw bedrijf passen met de SDG Action Manager. Een management tool ontwikkeld door B Lab en UN Global Compact.

Wat doen we in deze stap
Kitchen: interactieve workshop om kansen in kaart te brengen
B Corp Impact Assessment: wat is jouw impact score?
SDG Action Manager: welke SDG’s sluiten aan bij jouw merk?

Purpose Booster in drie stappen: